AMCS Mobile registrerer handlinger mod kunder for at give opdaterede ruteoplysninger
Konstant og opdateret kunde-, rute- og køretøjsinformation tilgængelig på tværs af organisationen gennem realtidsudveksling af data. Med dette giver AMCS' mobile enhed i førerhuset faktiske ruteoplysninger for at mindske driftsrisikoen og forhindre ekstraomkostninger for manglende afhentninger. Gennem det integrerede system har både planlæggerne og kundeservicemedarbejderne adgang til aktuelle oplysninger, så de kan betjene kunderne bedre, mere effektivt og til lavere omkostninger.
- Enhver handling, som chaufføren udfører mod en kunde, udveksles med back-office i realtid og giver chaufføren, planlæggeren og callcenteret øjeblikkelige opdateringer om hver kunde, ordre og køretøjets placering.
- Dokumenter som en ruteliste, fotooptagelse og GPS-spor er konstant tilgængelige for både planlæggeren og kundeservicemedarbejderen som bevis for, at en chauffør var der, og hvorfor f.eks. en skraldespand ikke blev tømt.
- Dette sæt af oplysninger understøtter en klar serviceopdatering, der forbedrer kundesupporten og reducerer ekstraomkostninger ved tilbagekaldelse af kunder.
- Planlæggeren har et overblik over ordrestatus og kan øjeblikkeligt omlægge ordrer til en anden chauffør og også planlægge ad hoc-ordrer til den bedst egnede chauffør, hvilket skaber driftseffektivitet.
Integreret mobilsystem giver omfattende indsigt i driften
Nogle af fordelene ved et integreret mobilt system er, at man kan få et overblik over hver enkelt ordre og se, hvor hvert enkelt køretøj befinder sig. Dette gøres tilgængeligt gennem realtidsudveksling af data mellem den mobile enhed i førerhuset og det centraliserede ERP-system. Det er især disse funktioner, der mindsker de operationelle risici for affalds- og genbrugsvirksomheder, forklarer Ken Tierney, Product Manager hos AMCS." Enhver handling, som chaufføren udfører i forhold til den pågældende kunde, registreres og overføres til back office i realtid. Det giver chaufføren og driftspersonalet, f.eks. kundeservicemedarbejdere, øjeblikkelige opdateringer om hver kunde, ordre og køretøjets placering. Det reducerer risikoen for, at en chauffør går glip af afhentningen af en skraldespand, da alle oplysninger vises tydeligt og intuitivt på deres enhed. Desuden eliminerer det omkostningerne ved at omplanlægge den glemte afhentning."
Opdateret information om ordrestyring er vigtig for virksomheder. "I løbet af dagen ved planlæggeren, hvornår chaufføren har tømt skraldespanden, og hvis ikke - hvorfor. Måske var skraldespanden ikke stillet frem eller var tilgængelig, eller måske var indgangen til pladsen blokeret. I alle tilfælde kan planlæggeren bevise, hvorfor skraldespanden ikke blev tømt, med funktioner som fotooptagelse og noter, som alle er tids-, dato- og GPS-stemplede. Disse oplysninger er tilgængelige for både planlæggeren og kundeservicemedarbejderen og understøtter en klar kommunikation og serviceopdatering til kunderne, hvilket vil forbedre serviceniveauet for disse kunder. Det forhindrer også, at kunder ringer tilbage, og at der er behov for at undersøge forespørgsler internt, da alle oplysninger er let tilgængelige."
Mindsker risikoen for at køre ineffektive ruter
Ifølge Tierney mindsker den konstant tilgængelige realtidsinformation også risikoen for, at affaldsindsamlingen ikke udføres inden for de fastsatte timer. "Planlæggeren har et overblik over, hvilke ordrer der udføres, og ved, om en chauffør er forud for tidsplanen eller, endnu vigtigere, om han er bagud. Ved at vide, hvordan køretøjerne klarer sig i forhold til planlægningen, faktisk kontra planlagt, kan planlæggeren reagere hurtigere. Hvis det er nødvendigt, kan han f.eks. øjeblikkeligt flytte en ordre til en anden chauffør eller planlægge ad hoc-ordrer til den bedst egnede chauffør. Det skaber både driftseffektivitet og reducerer samtidig omkostningerne til enkeltstående og dyre ture."
AMCS Mobile mindsker også risikoen for at køre ineffektive ruter, siger Tierney. "Med papirprocesser planlægges ruter på en måde, som planlæggeren mener er den bedste baseret på de adresser, gader eller kundeordrer, der tilføjes til ruten. Med mobilapplikationen sporer den den faktiske rækkefølge, som chaufføren hentede kunderne i på ruten, hvilket kan bruges til at omlægge ruten til den måde, en erfaren chauffør kørte ruten på. Denne sekvens kan derefter bruges af nye chauffører til at sikre, at de gennemfører ruten så effektivt som muligt. Derudover kan al realtidsinformation, der indsamles af mobilapplikationen, føres ind i ruteoptimeringsløsningen for at gøre ruten endnu mere effektiv."
AMCS Mobile er også tilgængelig for ældre softwarekunder
AMCS Mobile Workforce er en af de seks løsninger i AMCS Platform, en fuldt integreret og end-to-end portefølje af løsninger til håndtering af affalds- og genbrugslivscyklussen. Løsningerne omfatter Enterprise Management, Intelligent Optimisation, Mobile Workforce, Vehicle Technology, Digital Engagement og AMCS Analytics. Men løsninger som Intelligent (rute)optimering, AMCS' kundeportal og Mobile Workforce er også integreret i eksisterende software. Disse branchespecifikke løsninger er udviklet til at understøtte AMCS Platform-strategien, der fokuserer på at skabe vækst i omsætningen, marginudvidelse, driftseffektivitet og bæredygtighed. AMCS lever op til disse ord med et produkt- og udviklingsteam på omkring 200 personer, som i øjeblikket investerer 20 % af den samlede omsætning i produktudvikling.
AMCS Mobile er i øjeblikket tilgængelig for kunder, der bruger:
- Klar
- Tårn
- RMO
Del dette på:
Facebook X LinkedInEr du klar til at se, hvad AMCS kan gøre for dig?
Lad AMCS vise dig, hvordan du optimerer din drift for at øge overskuddet, forbedre effektiviteten og skabe vækst i din virksomhed.
Anmod om en demoWebinar On Demand: AMCS Mobile Workforce i aktion
Få mere at vide om AMCS Mobile Workforce-løsninger, herunder; Digitale ruteark, chaufførdebriefing, dataindsamling i realtid, servicebevis, rutevejledning og navigation og backend-integration.
Ressourcer
RWM 2023
Benchmark-infografikken: Et hurtigt kig på et dybt dyk i branchen
Navigering i teknologiske forandringer
Er du klar til at starte din digitale rejse?
Hold dig opdateret ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev nu!
Tilmeld dig vores nyhedsbrev