Dansk
Alle løsninger Brancher Succeshistorier Ressourcer Om AMCS
Kontakt
Kontakt osBrochurer
Blog maj 2020 Updated december 2023

Groningen Kommune har et 100% klart indblik i performance

Groningen Kommune har et 100% klart indblik i præstationerne.

Ring tilbage til mig

Lara van Rijswijk

Head of Marketing EMEA & ANZ

Groningen Kommune har et 100% klart indblik i præstationerne.

Et 100 % klart indblik i den samlede drift er blot en af de betydelige fordele for Groningen Kommune ved at bruge de integrerede løsninger fra AMCS Platform. Byen, der ligger i den nordlige del af Holland, har digitaliseret og automatiseret alle de operationelle affaldsprocesser med det integrerede IT-system, ifølge en nylig kundevideo. Den førende branchespecifikke platform til affalds- og genbrugsvirksomheder leverer integrerede end-to-end-løsninger. Groningen kommune drager fordel af integrationen af AMCS CLEAR og AMCS Mobile Workforce-løsninger.

En af de største fordele ved dette er dataudvekslingen i realtid, som giver kommunen et 100 % klart indblik i udførelsen af alle opgaver på ethvert sted og tidspunkt. Under udførelsen af ordrerne er chaufførerne, disponenterne og kundeservicemedarbejderne derfor altid opdateret om service- og indsamlingsaktiviteterne. Det har resulteret i 100 % tilfredse chauffører, samtidig med at chaufførudskiftningen er reduceret betydeligt.

Video Groningen

Chauffør Ronald: "Med digitaliseringen har tingene ændret sig til det bedre"

"I begyndelsen var det en stor forandring, men når man først er vant til det, vil man ikke have det anderledes." Opløftede ord fra Yvonne v.d. Klei-Westermolen, kørselsleder i Groningen Kommune. I over to år har byen automatiseret og digitaliseret affaldsindsamlingen med AMCS Platform. Alle indbyggede computere er blevet erstattet af AMCS Mobile Workforce-løsningen, der kører på en Android-tablet for at støtte chaufførerne i løbet af dagen med at udføre ordrer og tømme underjordiske containere.

Det har gjort hendes liv så meget lettere, siger Yvonne i en video, som AMCS har lavet i byen. "Jeg var vant til at arbejde med papirlister, men nu sender jeg instruktionerne digitalt til chaufførerne." Når hun begynder at arbejde om morgenen, laver Yvonne først den daglige tidsplan for chaufførerne. I løbet af dagen er hun hele tiden opdateret med, hvor lastbilerne er i forhold til tidsplanen, takket være dataudvekslingen i realtid mellem tabletten i førerhuset og enterprise management-systemet. "Jeg kan hurtigt se, hvilken chauffør der stadig har meget at gøre, og hvilken lastbil der kunne bruge en hjælpende hånd." Derudover kan hun indpasse nye jobs i realtid mellem de planlagte. "En af de største fordele ved dette er, at vi kan fordele arbejdsbyrden bedre mellem chaufførerne og lastbilerne."

Også for chauffør Ronald Wieringa har tingene ændret sig til det bedre. "Vi kan køre direkte fra en container til den næste, og selv nye chauffører kan nemt finde alle lokationerne. Og hvis der opstår problemer, kan vi give kontoret besked med det samme via mobilenheden." Gennem en digitaliseret arbejdsstyrke opnår byen mange fordele, såsom reduktion af brændstofforbrug, kilometertal og CO2-udledning. Andre fordele er 100 % tilfredse chauffører, kørselsledere og omkostnings- og tidsbesparelser på administration.

Integreret system strømliner alle driftsprocesser

AMCS Mobile Workforce er en af løsningerne i den branchespecifikke AMCS Platform, som byen Groningen bruger til at digitalisere og automatisere driftsprocesser. "Ud over Mobile Workforce-tabletløsningen bruger vi også AMCS CLEAR som det integrerede system til at strømline alle driftsprocesser, ubemandet vejning på affaldsgenbrugsanlægget og Qlikview som vores analyseværktøj", siger Richard Bakker fra Groningen Operations.

"I årenes løb har vi automatiseret en masse affalds- og genbrugsaktiviteter. Indsamling af husholdningsaffald, tømning af underjordiske containere, indsamling af erhvervsaffald med skraldespande, men også rengøring af gader og brønde og fjernelse af graffiti, herunder personale, timesedler, planlægning og ruter", nævner han. "Fordi byen har et 'pay-as-you-throw-system', har vi også et link til Diftar, det lokale affaldssystem, for at registrere, hvor meget affald vi indsamler hos hver husstand."

Dermed giver AMCS Platform kommunen et komplet og integreret udvalg af affaldsspecifikke løsninger til at automatisere og digitalisere alle deres affalds- og genbrugsaktiviteter. Det var netop denne komplette end-to-end-løsning, der var en af hovedårsagerne til, at AMCS Platform var Groningens førstevalg. Richard Bakker: "IT spiller en nøglerolle i Groningen Kommune. Det er umuligt at forestille sig at arbejde uden de forskellige softwareapplikationer fra AMCS-platformen. I mere end 20 år har vi været loyale brugere af deres software, og vi ved, hvordan vi får det bedste ud af det. Det har givet os mange fordele. Det er noget, man ikke længere tænker bevidst over, da det er blevet en normal del af jobbet. Vores største udfordring på det tidspunkt var at centralisere alle grene af vores service i et enkelt system. Hver afdeling plejede at arbejde med sin egen software. Det krævede naturligvis en stor indsats at integrere alt i et centraliseret system, men alt gik meget glat."

AMCS Mobile Workforce giver den økonomiske fordel af reducerede omkostninger

Som et centraliseret og integreret system har AMCS-platformen gjort det muligt for byen at forbedre effektiviteten gennem alle de operationelle affaldsprocesser. Det fremgår tydeligt af en kommentar fra Gerard Vedder, driftschef i Groningen Kommune. "For eksempel er den største fordel ved Mobile Workforce-tabletløsningen muligheden for at planlægge ordrer hurtigere, hvilket giver den økonomiske fordel ved reducerede omkostninger. På grund af den mere effektive brug af udstyr er der brug for færre lastbiler til affaldsindsamling, hvilket resulterer i en reduktion af vores omkostninger. Gennem dataudveksling i realtid mellem chaufførens mobile tablet i førerhuset og virksomhedens ledelsessystem er oplysninger om indsamlingen på gaden tilgængelige med det samme. I tilfælde af fejl kan der f.eks. handles direkte; hurtigere reparationer betyder bedre service til husstande eller brugere."

Vedder bemærker også, at online-kommunikationen er væsentligt forbedret: "Husstande i de Diftar-råd, der er tilknyttet kommunen, kan implementere deres egne affaldsindsamlingspolitikker ved hjælp af deres eget personlige digitale ID (DigiD). Derudover har det integrerede system mulighed for online-applikationer som miljøpas eller containere og online-anmeldelse af storskrald. Automatisering af processen gennem et centraliseret system giver også faktureringsfordele med én regning pr. kunde eller husstand. En af de andre store fordele er det klare overblik, som byen Groningen nu har over sine aktiviteter. For at opnå dette overvåges KPI'er, f.eks. arbejdstimer på aktiver, overvågning af både personale og udstyr, omsætning af udført arbejde i forhold til planlagt arbejde", forklarer han. "Med dette har AMCS Platform bidraget til en klar og 100 % indsigt i performance."

IT-udviklingen i Groningen Kommune bliver stadig vigtigere, siger Vedder. "Vi er ved at lægge planer, hvor prognoser og ruteoptimering er nøgleelementer. Vi forventer også, at med denne udvikling er det ikke til at sige, hvor langt vi kommer."

AMCS' platform

AMCS Mobile Workforce er en af de seks løsninger i AMCS Platform. AMCS Platform tilbyder en fuldt integreret og end-to-end portefølje af løsninger til håndtering af affalds- og genanvendelseslivscyklussen. Løsningerne omfatter Enterprise Management, Intelligent Optimisation, Mobile Workforce, Vehicle Technology, Digital Engagement og AMCS Analytics. Disse branchespecifikke løsninger er udviklet til at understøtte AMCS Platform-strategien, der fokuserer på at skabe omsætningsvækst, marginudvidelse, driftseffektivitet og bæredygtighed. AMCS lever op til disse ord med et produkt- og udviklingsteam på omkring 200 personer, som i øjeblikket investerer 20 % af den samlede omsætning i produktudvikling.

AMCS Mobile er også tilgængelig for ældre softwarekunder

AMCS Mobile Workforce er en af de seks løsninger i AMCS Platform. Hver af de seks løsninger passer problemfrit som et puslespil ind i hinanden og danner den unikke end-to-end integrerede SaaS-løsning til affalds- og genbrugsindustrien. Men løsninger som intelligent (rute)optimering, kundeportalen og Mobile Workforce er også integreret i eksisterende software. På den måde drager alle AMCS' kunder fordel af AMCS Groups innovative softwareløsninger.

AMCS Mobile er i øjeblikket tilgængelig for kunder, der bruger:
- Klar
- Tårn
- RMO

Del dette på:

Facebook X LinkedIn

Ressourcer

Begivenhed

ESG Europe Summit

Begivenhed

Innovation og bæredygtighed for en cirkulær økonomi

Blog

Benchmark-infografikken: Et hurtigt kig på et dybt dyk i branchen

Få vist andre ressourcer
DEMO

Anmod om en demo for at vise hvordan vores software løsninger kan skabe vækst og bæredygtighed i netop din virksomhed.

Undersøge Karriere Løsninger Ressourcer Fortrolighedserklæring Juridisk meddelelse Hold kontakten Tilmeld dig vores nyhedsbrev Følg os på