Dansk
Alle løsninger Brancher Succeshistorier Ressourcer Om AMCS
Kontakt
Kontakt osBrochurer
Blog maj 2022 Updated november 2023

De 5 succesfaktorer for digital transformation

Digital transformation i affalds- og genanvendelsesindustrien

Download undersøgelsen

Mark Abbas

Senior Vice President (SVP) EMEA

Digital transformation i affalds- og genanvendelsesindustrien

Omkostningerne ved affaldshåndtering stiger, og op er den eneste retning, vi kan forvente, at det vil gå inden for en overskuelig fremtid! At imødekomme denne udfordring vil betyde optimering af effektivitet og automatisering af processer: en digital transformation. Og succes i denne transformation til mere digital forretningsdrift afhænger af at være i stand til at levere ekspertise inden for fem forskellige områder.

Markedets krav

Stigende priser alene er grund nok til, at affaldsindsamlings- og genanvendelsesorganisationer - og det gælder for byer og byer, der betjener husholdninger og lokale virksomheder samt private vognmænd, der leverer specialiserede tjenester - ser mod at gøre affaldshåndteringen mere effektiv. Men stigende omkostninger er ikke den eneste udfordring for affaldsindustrien. Kundernes krav om en fremragende og problemfri service er også stigende.

Værditilbuddet for den private vognmand skal f.eks. nu være levering af en stærk, digitalt centreret service for at forblive konkurrencedygtig. Digitaliseringen af operationelle processer og tjenester til kunder er det, der kan hjælpe med at løse det meget reelle problem med catering til et marked i udvikling, samtidig med at omkostningerne holdes lave. I disse dage forventer både privat- og erhvervskunder en fejlfri digital oplevelse i de fleste andre aspekter af deres liv, så affaldsindsamlings- og genanvendelsesprocessen er ikke anderledes.

At imødegå disse udfordringer direkte - at forblive relevant og konkurrencedygtig i branchen - kræver en betydelig transformation af affaldshåndterings- og genanvendelsesbranchen, hvad enten det er kommunale tjenester eller private vognmænd, vi taler om. Ændringer i, hvordan virksomheden fungerer, er aldrig uden udfordringer, der er skræmmende for en organisation. Og den digitale udvikling af kunderne selv betyder, at spørgsmålet for organisationer ikke længere er, hvornår de skal starte den digitale transformation. Svaret på det er allerede et utvetydigt 'nu!' Det eneste virkelige spørgsmål er, hvor man skal starte, og hvad man skal accelerere.

De fem succesfaktorer for digital transformation

Når det er sagt, er digital transformation stadig mere en udvikling end en revolution, og en vellykket transformation er en, der følger den trinvise proces med at implementere de bedste løsninger til, hvor virksomheden er lige nu. AMCS Digital Transformation Model er baseret på fem af de vigtigste operationelle drivkræfter for den digitale transformationsproces. At levere ekspertise inden for disse fem områder af organisationen giver et fremragende fundament for succesen med enhver digital transformation.

Ledelse og kultur; Den type lederskab og kultur, der er nødvendig for en vellykket digital transformation, kan beskrives som et vindende team, hvor folk får plads og mulighed for at gøre deres bedste arbejde.

Medarbejderengagement; En organisation kan drive digital ekspertise ved at sikre, at medarbejderne er fuldt engagerede i processen.

Værdikæde, partnere og tendenser; At have en dybdegående forståelse af, hvad de digitale tendenser er i branchen og samarbejde med partnere og leverandører, der er bedst i klassen, giver en organisation mulighed for at fokusere på at transformere de processer, der er mest kritiske for virksomhedens succes.

Nye teknologier; Afgørende for digital transformation er evnen til at implementere og udnytte de nye og fremspirende teknologier, der er tilgængelige lige nu for at forbedre forretningsdrift og ydeevne.

Business intelligence og datalogi; Da automatisering og digitalisering begynder at generere nyttige oplysninger om processer, kunder og tjenester, er brug af disse data til at informere og guide beslutninger det næste skridt i en proces med løbende forbedringer.

Interview med CMO Mark Abbas om Benchmark-undersøgelse

Udfordringerne ved digital transformation

Da vi undersøgte fremskridtene i den digitale transformationsproces i affalds- og genanvendelsesindustrien, var der et par problemer, som de fleste organisationer i branchen var enige om var de største udfordringer på vejen til digitalisering.

På den menneskelige side af digital transformation er den største udfordring erkendelsen af, at digital transformation kræver lederskab inden for forandringsledelse. Det er ikke et spørgsmål om at investere i noget software, og det er gjort. Digital transformation betyder trinvise og permanente ændringer i den måde, folk arbejder på.

De største tekniske udfordringer ved digital transformation har tendens til at være en kombination af at vedtage nye teknologier, der bruger datavidenskab som en drivkraft for forretningsforbedring og problemerne med ældre systemer. Ældre systemer, der ikke kommunikerer og deler information, og som ofte indeholder beskadigede data, kan skabe reelle vejspærringer. Problemer med ældre systemer kan bremse driften i stedet for at fremskynde dem.

Benchmarkrapporten om digital transformation

I forbindelse med vores benchmark for digital transformation undersøgte vi organisationer inden for affaldshåndterings- og genanvendelsesindustrien på forskellige geografiske steder for at afdække, hvordan de mest succesrige bruger teknologi til radikalt at forbedre deres ydeevne, og hvilke teknologier der tilføjer mest værdi for effektivitet og produktivitet i deres daglige drift.

Undersøgelsen stillede disse centrale spørgsmål:

  1. Hvordan innoverer affaldshåndteringsorganisationer og forbliver relevante?
  2. Hvilke skridt tager affaldshåndteringsorganisationer mod digital transformation?
  3. Hvilke teknologier er affaldshåndteringsorganisationer mest interesserede i?

Vil du se, hvordan din egen organisation vurderer i forhold til vores benchmark? Download hele rapporten her og test dig selv!

Forfatterens biografi

Mark Abbas, Chief Marketing Officer for AMCS Group, er en it-leder med en track record på over 25 år i affalds- og genanvendelsesindustrien. Som administrerende direktør for GMT Europe, et selskab, der blev erhvervet af AMCS i 2016, førte han virksomheden til international vækst og gennemførte med succes adskillige opkøb. Mark har været evangelist på affalds- og genbrugsmarkedet og arbejdet tæt sammen med produktteams for at holde it-løsninger i frontlinjen inden for innovation og designe nye funktioner og muligheder.

Del dette på:

Facebook X LinkedIn

Lad os vise dig, hvad AMCS Platform kan gøre for dig!

Lad AMCS vise dig, hvordan du optimerer din drift for at øge overskuddet, forbedre effektiviteten og skabe vækst i din virksomhed.

Anmod om en demo

AMCS Platform Brochure

Download vores brochure og find ud af, hvordan du kan arbejde smartere, mere problemfrit og mere digitalt. Det resulterer i øget overskud, forbedret effektivitet og lavere omkostninger.

Download brochure

Ressourcer

Pressemeddelelse

Barometer for Digital Transformation

Blog

Digital transformation: Hvad er de største forhindringer?

Blog

Køreplan for digital transformation i 2019

Få vist andre ressourcer

Undersøgelse af digital transformation

AMCS-benchmarkundersøgelsen undersøger, hvordan organisationer inden for affald og genanvendelse bruger teknologi til at forbedre deres drift og tilpasse sig forandringer.

Download undersøgelsen
DEMO

Anmod om en demo for at vise hvordan vores software løsninger kan skabe vækst og bæredygtighed i netop din virksomhed.

Undersøge Karriere Løsninger Blogs Brochurer Fortrolighedserklæring Juridisk meddelelse Hold kontakten Tilmeld dig vores nyhedsbrev Følg os på