Om AES
AES, der er en del af Bord na Móna Group, er en af Irlands førende virksomheder inden for affaldshåndtering og genbrug. AES leverer nu tjenester til næsten 100.000 privatkunder i 13 amter og til over 6.000 erhvervskunder i hele Irland, herunder mange af de største detail-, medicinal-, transport- og fødevarerelaterede virksomheder i landet. AES er forpligtet til at levere omkostningseffektive, effektive og miljøvenlige affaldshåndteringsløsninger til alle sine kunder og fortsætter med at investere betydeligt i udviklingen af innovative produkter og tjenester samt i RFID-teknologier for at forbedre effektiviteten og kundeservicen. AES driver et af Irlands Waste to Energy-anlæg i Drehid Co Kildare samt det mest avancerede affaldskomposteringsanlæg i landet.
500
Indsamlinger pr. rute5
Stjerner i anmeldelser100000
Boligbyggeri6000
Kommercielle kunderUdfordring
Bord na Móna Recycling har stort set aldrig lavet nye masterplaner før. Ruterne blev ikke skrevet ned, men blot planlagt af chaufførerne baseret på lokal viden. Derfor var ruterne noget ineffektive og meget svære at udføre for midlertidige chauffører, som ofte overså skraldespande.
Læs mereChallenge
Den daglige udfordring er at kunne leve op til vores kunders forventninger
I Irland er de lokale regionale myndigheder ikke ansvarlige for affaldshåndtering, og de irske kunder kan frit skifte udbyder, hvis de ikke er tilfredse med servicen. Ciaran Brady, Head of Resource Recovery Bord na Móna Recycling, siger: "Det er afgørende for os hos Bord na Móna Recycling at kunne opfylde og overgå vores kunders forventninger til service, og tidligere var vi desværre ikke altid i stand til det."
Darren Sadler, Bord na Móna Recycling Transport & Logistics Manager; "Bord na Móna Recycling har praktisk talt aldrig lavet nye masterplaner før. Ruterne blev ikke skrevet ned, men blot planlagt af chaufførerne baseret på lokal viden. Derfor var ruterne noget ineffektive og meget svære at udføre for midlertidige chauffører, som ofte overså skraldespande."
Løsning
Optimering af servicedagene var afgørende for at opnå de bedste resultater, og da vi lærte af vores fejl, ændrede vi derfor vores kommunikationsstrategi og forbedrede accepten af ændringer i servicedagene markant.
Læs mereSolution
Den rolle, teknologien spiller
Bord na Móna Recycling besluttede sig for at implementere ruteoptimering fra AMCS og startede med materielruter. Darren Sadler forklarer: "Optimering af servicedage var afgørende for at opnå de bedste resultater, og da vi lærte af vores fejl, ændrede vi derfor vores kommunikationsstrategi og forbedrede accepten af ændringer i servicedage markant."
Vi håndterer genanvendeligt, organisk og almindeligt affald og holder ca. 165 køretøjer beskæftiget med 400-500 indsamlinger pr. rute i gennemsnit. Ved at have teknologi og investere i AMCS-platformen kan vi nu opfylde hele spektret af vores kunders serviceforventninger.
Resultater
Systemet har forbedret vores rentabilitet og kundeservice betydeligt. Hvis man ikke investerer i teknologi, ved man ikke, hvad man gør forkert. Ved at have teknologi kan vi forudse og forhindre serviceproblemer, og når disse problemer opstår, kan vi løse dem med én handling.
Læs mereResults
Forbedret rentabilitet og kundeservice
Hvis du ikke investerer i teknologi, ved du ikke, hvad du gør forkert. Ved at have teknologi kan vi forudse og forhindre serviceproblemer, og når disse problemer opstår, kan vi løse dem med én handling.
"Systemet har forbedret vores rentabilitet og kundeservice betydeligt", siger Darren Sadler.
- En reduktion på ca. 15% i omkostninger pr. lift 100% eliminering af ad hoc-ruter til afhentning af glemte skraldespande (dyreste ruter)
- Forbedret kundeservice, da antallet af glemte skraldespande er blevet reduceret
- Mulighed for at påtage sig et stort antal nye kunder med eksisterende køretøjer
Nøglen til succes er leveringen af vores tjenester
Siden Bord na Móna Recycling har investeret i teknologien fra AMCS, har de været i stand til at opnå den højeste RepTrak-score nogensinde i virksomheden for en affaldsvirksomhed i Irland. Det er derfor, teknologi virker i vores branche. Hvis man ikke investerer i teknologi, ved man ikke, hvad man gør forkert. Ved at have teknologi kan vi forudse og forebygge serviceproblemer, og når problemerne opstår, kan vi løse dem med én handling. Se videoen for at lære mere.
AES opnår succes ved at bruge følgende AMCS-løsninger:
- AMCS Platform: Få mere at vide om AMCS Platform her
- AMCS Enterprise Management: Lær mere om AMCS Enterprise Management her
- AMCS Intelligent ruteoptimering: Lær mere om AMCS Intelligent Ruteoptimering her
AMCS-platformen spiller en vigtig rolle i vores daglige arbejde, da vi bruger den fra det øjeblik, lastbilerne starter om morgenen, til vi fakturerer kunderne på månedsbasis.
Lad os vise dig, hvad AMCS Platform kan gøre for dig!
Lad AMCS vise dig, hvordan du optimerer din drift for at øge overskuddet, forbedre effektiviteten og skabe vækst i din virksomhed.
Anmod om en demoDownload AES Success Story
Læs mere om, hvordan AES sparede spektakulære omkostninger og forbedrede kundeservicen.
Download Success Story